Våffeldagen

mars 25, 2012 § Lämna en kommentar

Det känns som att denna dag varit otroligt lång. Det började med att Linus ville gå upp, jag kollar lite halvtrött på min mobil och tänker ”Gött att han för en gång skull kunde vakna efter 7 (klockan visade 7.03)” när jag sen kommer upp får jag syn på klockan i vardagsrummet och inser att mobilens klocka ställt om sig under natten.

Efter att Fredrik tränat åkte vi in till stan. Linus fick en helt ny garderob, medan jag höll mig på mattan. Köpte endast ett par skor, några t-shirts och linnen. När vi sen är på väg hem inser jag att jag köpte allt utan det jag egentligen var ute efter, nämligen nylonstrumpbyxor och ögonbrynstrimmer. Men det är ju inte hela världen.

Eftersom Linus inte hann äta några våfflor på självaste våffeldagen så gjorde vi inte de klassiska med grädde och sylt. Vi tog gräddfil, stenbitsrom och rödlök istället. De var inte alls lika goda som vanliga så det ska bli gott med lite våfflor till efterrätt imorgon.

20120325-211802.jpg

Lämna en kommentar

Vad är detta?

Du läser för närvarande VåffeldagenStunder i livet..

Meta